Wednesday, July 13, 2011

sunnah berubat

menunggu pendaftaran di hospital temerloh

hari selasa doktor pakar - ramai orang
 12.7.2011 jumpa pakar tulang selepas setahun pembedahan. doktor kata, berdasarkan xray yang dilihatnya, tulang saya sudah bercantum sepenuhnya. Dan sekarang saya sudah boleh berjalan tanpa tongkat. Saya berfikir... doktor cuma buat pembedahan, pasang besi pada tulang yang patah, jahit semula dan tunggu sembuh. sementara itu saya diberi ubat tahan sakit (saya tak makan) disamping buat fisioterapi (latihan kayuh basikal dan berdayung). untuk penyembuhan, doktor serah pada tuhan (dia tak sebut begitu, tetapi itulah hakikatnya). dengan fenomina ini saya lebih yakin bahawa memang allah maha berkuasa, makhluk tidak berkuasa. Bersyukurlah kepada Allah dengan cara mentaati perintahnya dan menjauhi larangannya. apa yang nabi buat, kita buat, apa yang nabi tak buat, kita tak payah buat.
menunggu dari pukul 8.00 pagi hingga 1.30 tengahari.

No comments:

Post a Comment